Search this site
RoiOPS
Menu
Etusivu
Yleinen osa
1. PAIKALLISEN OPETUSSUUNNITELMAN LAADINTA
2. PERUSOPETUKSEN ARVOPERUSTA
3. PERUSOPETUKSEN OPPIMISKÄSITYS
4 PAIKALLISET PERUSOPETUKSEN JÄRJESTÄMISTÄ OHJAAVAT PERIAATTEET
5. PAIKALLINEN TUNTIJAKO
6. PERUSOPETUKSEN YHTENÄISYYS, SIIRTYMÄVAIHEET JA NIIHIN LIITTYVÄ YHTEIS
7. OPPILAANOHJAUKSEN OHJAUSSUUNNITELMA
8. YHTEISTYÖ KUNNAN SOSIAALI- JA TERVEYDENHUOLLON VIRANOMAISTEN KANSSA
9. OPETUSSUUNNITELMAN SEURANTA, ARVIOINTI JA KEHITTÄMINEN
10. PERUSOPETUKSEN TEHTÄVÄ
11. LAAJA-ALAINEN OSAAMINEN
12. YHTENÄISEN PERUSOPETUKSEN TOIMINTAKULTTUURI
Oppiva yhteisö toimintakultturin ytimenä
Hyvinvointi ja turvallinen arki
Vuorovaikutus ja monipuolinen työskentely
Kulttuurinen moninaisuus ja kielitietoisuus
Osallisuus ja demokraattinen toiminta
Yhdenvertaisuus ja tasa-arvo
Vastuu ympäristöstä ja kestävään tulevaisuuteen suuntautuminen
13. OPPIMISYMPÄRISTÖT
14. TYÖTAVAT
15. OPETUKSEN EHEYTTÄMINEN JA MONIALAISET OPPIMISKOKONAISUUDET
16. YHTEINEN VASTUU KOULUPÄIVÄSTÄ JA YHTEISTYÖ
17. KASVATUSKESKUSTELUT JA KURINPIDOLLISTEN KEINOJEN KÄYTTÖ
18. OPETUKSEN JÄRJESTÄMISTAPOJA
19. OPETUKSEN JA KASVATUKSEN TAVOITTEITA TUKEVA MUU TOIMINTA
20. ARVIOINTI
20.1 Arvioinnin tehtävät ja oppimista tukeva arviointikulttuuri
20.2 Arvioinnin luonne ja yleiset periaatteet
20.3 Arvioinnin kohteet
Käyttäytymisen arviointi Rovaniemellä
20.4 Arvioinnista tiedottaminen ja yhteistyö huoltajien kanssa
20.5 Opintojen aikaisen arvioinnin toteuttaminen
20.6 Perusopetuksen päättöarviointi
20.7 Perusopetuksessa käytettävät todistukset ja todistusmerkinnät
20.8 Erityinen tutkinto ja siitä annettavat todistukset ja todistusmerkinnä
21. OPPIMISEN JA KOULUNKÄYNNIN TUEN KÄYTÄNNÖN JÄRJESTÄMISEEN LIITTYVÄT KESK
21.1 Yhteistyö tuen aikana
21.2 Seulonnat, ennaltaehkäisevät ja varhaisen puuttumisen toimintamallit
21.3 Oppimisen ja koulunkäynnin tukeen liittyvät toimivaltuudet eri hallint
21.4 Yleinen tuki
21.5 Tehostettu tuki
21.6 Erityinen tuki
21.7 Perusopetuslaissa säädetyt tukimuodot
22. OPPILASHUOLLON PAIKALLISEN TOTEUTTAMISEN TAVOITTEET JA TOIMINTATAVAT
22.1. Monialainen oppilashuollon yhteistyö
22.2. Oppilashuoltosuunnitelmat
22.3. Yhteisöllinen oppilashuolto
22.4. Yksilökohtainen oppilashuolto
22.5. Yhteistyö oppilaiden ja huoltajien kanssa.
23. KIELEEN JA KULTTUURIIN LIITTYVÄT ERITYISKYSYMYKSET
24. VALINNAISUUS PERUSOPETUKSESSA
Vuosiluokat 1-6
Vuosiluokat 1-2
Suomen kieli ja kirjallisuus
Vieraat kielet
Matematiikka
Ympäristöoppi
Uskonto
EVLUT 1-2
ORT_1-2
ISLAM_1-2
Elämänkatsomustieto
Musiikki
Kuvataide
Käsityö
Liikunta
Oppilaanohjaus
Vuosiluokat 3-6
Suomenkieli ja kirjallisuus 3-6
SUK 3-6 tavoitteet ja arviointi
Toinen kotimainen kieli
RU_tavoitteet ja arviointi
Vieraat kielet
ENA 3-6
ESPA_4-6
ITAA2_3-6
RANSKKA2_4-6
SAKSA_A2_4-6
VEN_A2_4-6
SAAMEA2_3-6
Matematiikka 3-6
MA 3-6 tavoitteet ja arviointi
Ympäristöoppi 3-6
Ymppi 3-6 tavoitteet ja arviointi
Uskonto
EVL_3-6
ORT_3-6
Islam_3-6
Elämänkatsomustieto
Elämä 3-6 tavoitteet ja arviointi
Historia 3-6
Historia 4-6 tavoitteet ja arviointi
Yhteiskuntaoppi 3-6
Yhteiskuntaoppi 4-6: Tavoitteet ja arviointi
Musiikki 3-6
Musiikki 3-6 tavoitteet ja arviointi
Kuvataide 3-6
Kuvataide 3-6 tavoitteet ja arviointi
Käsityö 3-6
Käsityö 3-6 tavoitteet ja arviointi
Liikunta 3-6
Liikunta 3-6 tavoitteet ja arviointi
Oppilaanohjaus
Vuosiluokat 7-9
Suomen kieli ja kirjallisuus
SUK 7-9 tavoitteet ja arviointi
Toinen kotimainen kieli
RUA1_7-9
RUB1_7-9
Vieraat kielet
ENA1_7-9
ESP_7-9
ITA_7-9
RANS_7-9
SAAM_7-9
SAK_8-9
VEN_7-9
Matematiikka
MA 7-9 tavoitteet ja arviointi
Biologia
BG 7-9 tavoitteet ja arviointi
Maantieto
MAA 7-9 tavoitteet ja arviointi
Fysiikka
Fy 7-9 tavoitteet ja arviointi
Kemia
Ke 7-9 tavoitteet ja arviointi
Terveystieto
TERV 7-9 tavoitteet ja arviointi
Uskonto
EVLUT 7-9
ORT 7-9
ISLAM 7-9
Elämänkatsomustieto
Historia
HI 7-8 tavoitteet ja arviointi
Yhteiskuntaoppi
YHT 9 tavoitteet ja arviointi
Musiikki
Kuvataide
Käsityö
Liikunta
LI 7-9 tavoitteet ja arviointi
Kotitalous
Oppilaanohjaus
Päivitykset
24.5.2018
Linkkejä
RoiOPS
Päivitykset
24.5.2018
This site uses cookies from Google to deliver its services and to analyze traffic. Information about your use of this site is shared with Google. By using this site, you agree to its use of cookies.
Learn more
Got it